Ir al contenido principal

XORNADAS SOBRE AUTISMO:COMPRENSIÓN E INTERVENCIÓN NAS HABILIDADES SOCIAIS.

O noso afán en ofrecer formación para profesionais e para pais, que ademáis de ser de calidade, tamén fora homologada, fixo que nos puxeramos en contacto co Sindicato STEG, sindicato de traballadores do ensino de Galicia, e colaborar xuntos para poder ofrecer formación de calidade e con homologación. Queremos dar as gracias ó Sindicato pola boa disposición e por poñer todo da súa parte para facer realidade este desexo.



Xornadas sobre autismo: comprensión e intervención nas habilidades sociais

Matriculación:   Folla de inscrición

Título da actividade
“Xornadas sobre autismo I: comprensión e intervención nas habilidades sociais”
Áreas
Integración didáctica das TICS. Recursos didácticos. Dinamización lingüística. Bibliotecas. Competencia en lectura e escritura. Competencia lingüística. Fomento da lectura. Temas Transversais. Competencias sociais e cívicas. Coeducación. Titoría. Mellora da Convivencia. Atención educativa á diversidade. Educación Medioambiental, Coñecemento do medio, Educación en valores.


Destinatarios
Internivel. Profesorado en xeral de Educación Infantil, Primaria, Secundaria e Bacharelato.
Modalidade
Xornadas (art. 9 da Orde de 14 de maio de 2013).
Número de prazas
Mínimo de 15 e máximo de 60.
Observacións ás prazas
En virtude do convenio asinado pola Consellería coas organizacións sindicais con data de 25/01/08 admitiranse na actividade persoas en situación de desemprego ata un máximo do 30% do total de prazas ofertadas.
Custo da matrícula
Persoas afiliadas/socias/os da Asociación Capaces (Autismo)/ persoas en situación de desemprego: 15 euros
Persoas non afiliadas: 35 euros
Criterios de selección
As persoas participantes no curso serán seleccionadas por orde de chegada das distintas solicitudes, tendo preferencia as/os afiliadas/os ao sindicato convocante sobre as que non son afiliación.
Horas
8 horas, todas elas presenciais.


ESTRUTURA DAS XORNADAS:
Combinarán relatorios con obradoiros de aplicación práctica, coas súas correspondentes reflexións, debates e actividades, en atención ao seguinte horario:



Sábado 21 de outubro

10:00-14:00 BLOQUE I

1.    IDEAS PREVIAS
-    De que depende a miña felicidade?
-    Non todo é autismo.
-    Por que ensinar habilidades sociais?

2. A NECESIDADE DE APRENDER EN CONTORNAS NATURAIS
-    Este mundo é moi difícil!.
-    Necesito estar no mundo para aprender a manexarme no mundo: a importancia da aprendizaxe en contornas naturais.
-    A cegueira ao contexto.
-    Axúdame a comprender, non só me informes.
-    Aprendendo a partir de contextos concretos.

(11:30- 12:00 PAUSA)

3. O FUNDAMENTAL APOIO DA FAMILIA E A CONTORNA SOCIAL
-    Empezar coñecéndose a un mesmo.
-    A comunicación do diagnóstico.
-    Valoración da necesidade de apoio en contornas e situacións naturais. 
-    Crear oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe.
-    Axudando a crear redes de amizade e apoio.
-    Prevención do acoso escolar ou bullying
-    Como corrixir os erros.


16:00- 20:00 BLOQUE II

4. ¿A CULTURA SOCIAL?
- Coñecemento de costumes e convencións sociais.
- Que observar e en que fixarse?
- A necesidade de estar ao día?
- Ampliando intereses.
- O humor.
- Libros, películas, series, anuncios de publicidade, vídeos musicais.

5. FACENDO EXPLÍCITO O INVISIBLE: 
-    Emocións: axudar a comprender o mundo das emocións nun mesmo e nos demais.
-    Pensamentos: Comprender e explicar o mundo dos pensamentos.

(17:30-18:00 PAUSA)
    
6. A ARTE DE CONVERSAR
-    A conversación.
-    Outras habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
-    A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, xestos, contacto físico, etc.
-    As novas tecnoloxías.

Obxectivos
* •    Aceptar e valorar as diferenzas do alumnado como un feito de enriquecemento da comunidade educativa.
* •    Asegurar que todo o alumnado, sen distinción, acade o grao máximo das súas capacidades, do seu desenvolvemento persoal, social e emocional, así como das competencias básicas e dos obxectivos educativos establecidos en xeral para a etapa da ESO.
* •    Deseñar, planificar e desenvolver medidas eficaces de tipo organizativo e curricular, que dean resposta ás características e necesidades do alumnado.
* •    Potenciar a coordinación das liñas de actuación do profesorado que interveña no proceso educativo de cada alumno/a.
* •     Fomentar a titoría e a orientación como instrumentos para a prevención, detección e atención do alumnado con necesidade específica de apoio educativo.
* •    Promover a creación e difusión entre o profesorado de materiais, bibliografía ou estratexias educativas.
* •    Establecer os mecanismos oportunos para garantir unha adecuada coordinación entre os diferentes profesionais implicados na atención á diversidade: titores/as, profesorado, familias e servizos externos ao centro.
* •    Valorar a importancia da convivencia e crear un ambiente de traballo no que o apoio mutuo axude a mellorar o desenvolvemento persoal, social e cognitivo do alumnado.
* •    Crear un clima de cooperación entre o centro e as familias, para favorecer o desenvolvemento do alumnado.
* •    Asesorar as familias sobre pautas educativas e recursos sociais, sanitarios, etc

Contidos
* •    Aprendizaxe en entornos naturais
* •    Sensibilización sobre o contexto
* •    Aprendizaxe en contextos concretos
* •    Apoio da familia e do entorno social
* •    Autocoñecemento
* •    A comunicación do diagnóstico.
* •    Valoración da necesidade de apoio en entornos e situacións naturais
* •    Oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe
* •    Creación de redes de amizade e apoio
* •    Correción de erros
* •    Coñecemento de costumes e convencións sociais.
* •    A necesidade da formación permanente
* •    Recursos didácticos: bibliografía e material audiovisual
* •    Eido emocional: comprensión e coñecemento
* •    Comprensión e explicación do mundo dos pensamentos
* •    A conversa: elección do momento, lugar, persoas e protocolo para iniciar unha conversa
* •    O saúdo
* •    Elección, mantemento e cambio de tema, finalización
*     Habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
*     A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, acenos, contacto físico, etc.


Nome da persoa coordinadora

Dna. Pilar García López

Datos da persoa relatora

Marlene Horna Castiñeiras

Psicologa colexiada, especialidade Clínica e Social. Máster en Atención Temperá. Diploma de Estudos Avanzados. Dende hai máis de quince anos traballa apoiando a nenos e adolescentes con TEA e as súas familias. Traballou na Unidade de Atención Temperá da Universidade de Santiago de Compostela, como orientadora dun C.E.E.P.R. da asociación ASPANAES e, na actualidade, traballa de maneira particular e dentro da a Unidade de Apoio Ambulatorio (UAM) da asociación BATA. Desenvolve a súa actividade apoiando a persoas con TEA nas súas contornas naturais (fogar, escola, comunidade). Posúe unha ampla experiencia como docente adquirida en numerosos cursos promovidos por diversas institucións, asociacións e universidades.

Para matricularse na actividade, ademais de cubrir o formulario no espazo correspondente do web do sindicato, cómpre facer o correspondente ingreso no número de conta de A Banca: ES73 2080 5500 4030 4011 2010, consignando como concepto: “Matrícula Xornadas autismo I”. O prazo de inscrición péchase 48 horas antes do comezo da actividade. 
máis información no 982240066 e 647815332 e en lugo@steg.gal, e no 982044381 e 619170890 e en capaceslugo@gmail.com

Comentarios

Entradas populares de este blog

XORNADAS FORMATIVAS 30 DE SETEMBRO: CONDUCTAS PROBLEMÁTICAS NO ESPECTRO AUTISTA

    O próximo  sábado 30 de setembro  temos a xornada formativa  "Conductas problemáticas no espectro autista. Comprensión e estratexias prácticas de apoio á persoa e a súa contorna" , será impartida pola relatora  Marlene Horna , como xa tivemos o gusto de ter en moitas formacións nestes anos. Marlene é p sicologa colexiada, especialidade Clínica e Social. Máster en Atención Temperá. Diploma de Estudos Avanzados. Dende hai máis de quince anos traballa apoiando a nenos e adolescentes con TEA e as súas familias. Traballou na Unidade de Atención Temperá da Universidade de Santiago de Compostela, como orientadora dun C.E.E.P.R. da asociación ASPANAES e, na actualidade, traballa de maneira particular e dentro da a Unidade de Apoio Ambulatorio (UAM) da asociación BATA. Desenvolve a súa actividade apoiando a persoas con TEA nas súas contornas naturais (fogar, escola, comunidade). Posúe unha ampla experiencia como docente adquirida en numerosos cursos promovidos por diversas institu

PROGRAMA "SERVICIO DE AXUDA E ASISTENCIA AS PERSOAS CON TEA" 2023

 Dende o ano 2017 temos asinado un Convenio de  colaboración coa Deputación de Lugo, onde atendemos ao programa de Axuda e asistencia ás persoas con TEA, e dende o 2021 temos actividades de ocio os sábados pola mañá, onde os rapaces e rapazas traballan a autonomía e tamén os xogos e interactúan entre eles, todo gracias a colaboración coa Deputación de Lugo, e co Concello de Lugo ao ter oportunidade de usar o salón de actos e tamén o se usos múltiples na casa das Asociacións María Mariño, onde organizamos as actividades coa empresa Ludus Tempori. Este programa é totalmente de balde para os socios, tendo prazas limitadas. Aquí deixamos algunhas fotos das actividades.

PROGRAMA "COIDAR AO QUE COIDA"

Hoxe é 2 de abril e queremos informaros dun novo programa que imos a poñer en práctica este mes de abril, facémolo en común con Carmen Moreno Merino, psicopedagoga e experta en atención temperá e educación especia, ten formación en evaluación de TEA e máis de 10 anos de experiencia en intervención con nenos con Trastorno do espectro autista, esta vez non se trata de algo para os rapaces e rapazas con TEA, se non algo para nós, as nais e pais que necesitamos ter un rede de apoio moitas veces para poder seguir loitando polos dereitos das nosas fillas e fillos e que agotanos bastante no dia a dia, o programa chámase " Coidar ao que Coida". Realizaráse un sábado ao mes de 11:30 a 13:30 mentras se fan as actividades de ocio cos rapaces que temos inscritos, e se algunha familia ten necesidade de traer aos seus fillos, poderían quedar cos monitores, sempre avisando con antelación.  Este grupo de apoio ás familias forma parte do Programa de Atención Sociofamiliar da F ederación Autis