O noso afán en ofrecer formación para profesionais e para pais, que ademáis de ser de calidade, tamén fora homologada, fixo que nos puxeramos en contacto co Sindicato STEG, sindicato de traballadores do ensino de Galicia, e colaborar xuntos para poder ofrecer formación de calidade e con homologación. Queremos dar as gracias ó Sindicato pola boa disposición e por poñer todo da súa parte para facer realidade este desexo.
Xornadas sobre autismo: comprensión e intervención nas habilidades sociais
Matriculación: Folla de inscrición
Título da actividade
“Xornadas sobre autismo I: comprensión e intervención nas habilidades sociais”
Áreas
Integración didáctica das TICS. Recursos didácticos. Dinamización lingüística. Bibliotecas. Competencia en lectura e escritura. Competencia lingüística. Fomento da lectura. Temas Transversais. Competencias sociais e cívicas. Coeducación. Titoría. Mellora da Convivencia. Atención educativa á diversidade. Educación Medioambiental, Coñecemento do medio, Educación en valores.
Destinatarios
Internivel. Profesorado en xeral de Educación Infantil, Primaria, Secundaria e Bacharelato.
Modalidade
Xornadas (art. 9 da Orde de 14 de maio de 2013).
Número de prazas
Mínimo de 15 e máximo de 60.
Observacións ás prazas
En virtude do convenio asinado pola Consellería coas organizacións sindicais con data de 25/01/08 admitiranse na actividade persoas en situación de desemprego ata un máximo do 30% do total de prazas ofertadas.
Custo da matrícula
Persoas afiliadas/socias/os da Asociación Capaces (Autismo)/ persoas en situación de desemprego: 15 euros
Persoas non afiliadas: 35 euros
Criterios de selección
As persoas participantes no curso serán seleccionadas por orde de chegada das distintas solicitudes, tendo preferencia as/os afiliadas/os ao sindicato convocante sobre as que non son afiliación.
Horas
8 horas, todas elas presenciais.
ESTRUTURA DAS XORNADAS:
Combinarán relatorios con obradoiros de aplicación práctica, coas súas correspondentes reflexións, debates e actividades, en atención ao seguinte horario:
- Sábado 21 de outubro
10:00-14:00 BLOQUE I
1. IDEAS PREVIAS
- De que depende a miña felicidade?
- Non todo é autismo.
- Por que ensinar habilidades sociais?
2. A NECESIDADE DE APRENDER EN CONTORNAS NATURAIS
- Este mundo é moi difícil!.
- Necesito estar no mundo para aprender a manexarme no mundo: a importancia da aprendizaxe en contornas naturais.
- A cegueira ao contexto.
- Axúdame a comprender, non só me informes.
- Aprendendo a partir de contextos concretos.
(11:30- 12:00 PAUSA)
3. O FUNDAMENTAL APOIO DA FAMILIA E A CONTORNA SOCIAL
- Empezar coñecéndose a un mesmo.
- A comunicación do diagnóstico.
- Valoración da necesidade de apoio en contornas e situacións naturais.
- Crear oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe.
- Axudando a crear redes de amizade e apoio.
- Prevención do acoso escolar ou bullying
- Como corrixir os erros.
16:00- 20:00 BLOQUE II
4. ¿A CULTURA SOCIAL?
- Coñecemento de costumes e convencións sociais.
- Que observar e en que fixarse?
- A necesidade de estar ao día?
- Ampliando intereses.
- O humor.
- Libros, películas, series, anuncios de publicidade, vídeos musicais.
5. FACENDO EXPLÍCITO O INVISIBLE:
- Emocións: axudar a comprender o mundo das emocións nun mesmo e nos demais.
- Pensamentos: Comprender e explicar o mundo dos pensamentos.
(17:30-18:00 PAUSA)
6. A ARTE DE CONVERSAR
- A conversación.
- Outras habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
- A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, xestos, contacto físico, etc.
- As novas tecnoloxías.
Obxectivos
* • Aceptar e valorar as diferenzas do alumnado como un feito de enriquecemento da comunidade educativa.
* • Asegurar que todo o alumnado, sen distinción, acade o grao máximo das súas capacidades, do seu desenvolvemento persoal, social e emocional, así como das competencias básicas e dos obxectivos educativos establecidos en xeral para a etapa da ESO.
* • Deseñar, planificar e desenvolver medidas eficaces de tipo organizativo e curricular, que dean resposta ás características e necesidades do alumnado.
* • Potenciar a coordinación das liñas de actuación do profesorado que interveña no proceso educativo de cada alumno/a.
* • Fomentar a titoría e a orientación como instrumentos para a prevención, detección e atención do alumnado con necesidade específica de apoio educativo.
* • Promover a creación e difusión entre o profesorado de materiais, bibliografía ou estratexias educativas.
* • Establecer os mecanismos oportunos para garantir unha adecuada coordinación entre os diferentes profesionais implicados na atención á diversidade: titores/as, profesorado, familias e servizos externos ao centro.
* • Valorar a importancia da convivencia e crear un ambiente de traballo no que o apoio mutuo axude a mellorar o desenvolvemento persoal, social e cognitivo do alumnado.
* • Crear un clima de cooperación entre o centro e as familias, para favorecer o desenvolvemento do alumnado.
* • Asesorar as familias sobre pautas educativas e recursos sociais, sanitarios, etc
Contidos
* • Aprendizaxe en entornos naturais
* • Sensibilización sobre o contexto
* • Aprendizaxe en contextos concretos
* • Apoio da familia e do entorno social
* • Autocoñecemento
* • A comunicación do diagnóstico.
* • Valoración da necesidade de apoio en entornos e situacións naturais
* • Oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe
* • Creación de redes de amizade e apoio
* • Correción de erros
* • Coñecemento de costumes e convencións sociais.
* • A necesidade da formación permanente
* • Recursos didácticos: bibliografía e material audiovisual
* • Eido emocional: comprensión e coñecemento
* • Comprensión e explicación do mundo dos pensamentos
* • A conversa: elección do momento, lugar, persoas e protocolo para iniciar unha conversa
* • O saúdo
* • Elección, mantemento e cambio de tema, finalización
* Habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
* A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, acenos, contacto físico, etc.
Nome da persoa coordinadora
Dna. Pilar García López
Datos da persoa relatora
Marlene Horna Castiñeiras
Psicologa colexiada, especialidade Clínica e Social. Máster en Atención Temperá. Diploma de Estudos Avanzados. Dende hai máis de quince anos traballa apoiando a nenos e adolescentes con TEA e as súas familias. Traballou na Unidade de Atención Temperá da Universidade de Santiago de Compostela, como orientadora dun C.E.E.P.R. da asociación ASPANAES e, na actualidade, traballa de maneira particular e dentro da a Unidade de Apoio Ambulatorio (UAM) da asociación BATA. Desenvolve a súa actividade apoiando a persoas con TEA nas súas contornas naturais (fogar, escola, comunidade). Posúe unha ampla experiencia como docente adquirida en numerosos cursos promovidos por diversas institucións, asociacións e universidades.
Para matricularse na actividade, ademais de cubrir o formulario no espazo correspondente do web do sindicato, cómpre facer o correspondente ingreso no número de conta de A Banca: ES73 2080 5500 4030 4011 2010, consignando como concepto: “Matrícula Xornadas autismo I”. O prazo de inscrición péchase 48 horas antes do comezo da actividade.
máis información no 982240066 e 647815332 e en lugo@steg.gal, e no 982044381 e 619170890 e en capaceslugo@gmail.com
Xornadas sobre autismo: comprensión e intervención nas habilidades sociais
Matriculación: Folla de inscrición
Título da actividade
“Xornadas sobre autismo I: comprensión e intervención nas habilidades sociais”
Áreas
Integración didáctica das TICS. Recursos didácticos. Dinamización lingüística. Bibliotecas. Competencia en lectura e escritura. Competencia lingüística. Fomento da lectura. Temas Transversais. Competencias sociais e cívicas. Coeducación. Titoría. Mellora da Convivencia. Atención educativa á diversidade. Educación Medioambiental, Coñecemento do medio, Educación en valores.
Destinatarios
Internivel. Profesorado en xeral de Educación Infantil, Primaria, Secundaria e Bacharelato.
Modalidade
Xornadas (art. 9 da Orde de 14 de maio de 2013).
Número de prazas
Mínimo de 15 e máximo de 60.
Observacións ás prazas
En virtude do convenio asinado pola Consellería coas organizacións sindicais con data de 25/01/08 admitiranse na actividade persoas en situación de desemprego ata un máximo do 30% do total de prazas ofertadas.
Custo da matrícula
Persoas afiliadas/socias/os da Asociación Capaces (Autismo)/ persoas en situación de desemprego: 15 euros
Persoas non afiliadas: 35 euros
Criterios de selección
As persoas participantes no curso serán seleccionadas por orde de chegada das distintas solicitudes, tendo preferencia as/os afiliadas/os ao sindicato convocante sobre as que non son afiliación.
Horas
8 horas, todas elas presenciais.
ESTRUTURA DAS XORNADAS:
Combinarán relatorios con obradoiros de aplicación práctica, coas súas correspondentes reflexións, debates e actividades, en atención ao seguinte horario:
- Sábado 21 de outubro
10:00-14:00 BLOQUE I
1. IDEAS PREVIAS
- De que depende a miña felicidade?
- Non todo é autismo.
- Por que ensinar habilidades sociais?
2. A NECESIDADE DE APRENDER EN CONTORNAS NATURAIS
- Este mundo é moi difícil!.
- Necesito estar no mundo para aprender a manexarme no mundo: a importancia da aprendizaxe en contornas naturais.
- A cegueira ao contexto.
- Axúdame a comprender, non só me informes.
- Aprendendo a partir de contextos concretos.
(11:30- 12:00 PAUSA)
3. O FUNDAMENTAL APOIO DA FAMILIA E A CONTORNA SOCIAL
- Empezar coñecéndose a un mesmo.
- A comunicación do diagnóstico.
- Valoración da necesidade de apoio en contornas e situacións naturais.
- Crear oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe.
- Axudando a crear redes de amizade e apoio.
- Prevención do acoso escolar ou bullying
- Como corrixir os erros.
16:00- 20:00 BLOQUE II
4. ¿A CULTURA SOCIAL?
- Coñecemento de costumes e convencións sociais.
- Que observar e en que fixarse?
- A necesidade de estar ao día?
- Ampliando intereses.
- O humor.
- Libros, películas, series, anuncios de publicidade, vídeos musicais.
5. FACENDO EXPLÍCITO O INVISIBLE:
- Emocións: axudar a comprender o mundo das emocións nun mesmo e nos demais.
- Pensamentos: Comprender e explicar o mundo dos pensamentos.
(17:30-18:00 PAUSA)
6. A ARTE DE CONVERSAR
- A conversación.
- Outras habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
- A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, xestos, contacto físico, etc.
- As novas tecnoloxías.
Obxectivos
* • Aceptar e valorar as diferenzas do alumnado como un feito de enriquecemento da comunidade educativa.
* • Asegurar que todo o alumnado, sen distinción, acade o grao máximo das súas capacidades, do seu desenvolvemento persoal, social e emocional, así como das competencias básicas e dos obxectivos educativos establecidos en xeral para a etapa da ESO.
* • Deseñar, planificar e desenvolver medidas eficaces de tipo organizativo e curricular, que dean resposta ás características e necesidades do alumnado.
* • Potenciar a coordinación das liñas de actuación do profesorado que interveña no proceso educativo de cada alumno/a.
* • Fomentar a titoría e a orientación como instrumentos para a prevención, detección e atención do alumnado con necesidade específica de apoio educativo.
* • Promover a creación e difusión entre o profesorado de materiais, bibliografía ou estratexias educativas.
* • Establecer os mecanismos oportunos para garantir unha adecuada coordinación entre os diferentes profesionais implicados na atención á diversidade: titores/as, profesorado, familias e servizos externos ao centro.
* • Valorar a importancia da convivencia e crear un ambiente de traballo no que o apoio mutuo axude a mellorar o desenvolvemento persoal, social e cognitivo do alumnado.
* • Crear un clima de cooperación entre o centro e as familias, para favorecer o desenvolvemento do alumnado.
* • Asesorar as familias sobre pautas educativas e recursos sociais, sanitarios, etc
Contidos
* • Aprendizaxe en entornos naturais
* • Sensibilización sobre o contexto
* • Aprendizaxe en contextos concretos
* • Apoio da familia e do entorno social
* • Autocoñecemento
* • A comunicación do diagnóstico.
* • Valoración da necesidade de apoio en entornos e situacións naturais
* • Oportunidades para a avaliación e a aprendizaxe
* • Creación de redes de amizade e apoio
* • Correción de erros
* • Coñecemento de costumes e convencións sociais.
* • A necesidade da formación permanente
* • Recursos didácticos: bibliografía e material audiovisual
* • Eido emocional: comprensión e coñecemento
* • Comprensión e explicación do mundo dos pensamentos
* • A conversa: elección do momento, lugar, persoas e protocolo para iniciar unha conversa
* • O saúdo
* • Elección, mantemento e cambio de tema, finalización
* Habilidades comunicativas: argumentar, convencer, etc.
* A comunicación non verbal: contacto ocular, tons de voz, acenos, contacto físico, etc.
Nome da persoa coordinadora
Dna. Pilar García López
Datos da persoa relatora
Marlene Horna Castiñeiras
Psicologa colexiada, especialidade Clínica e Social. Máster en Atención Temperá. Diploma de Estudos Avanzados. Dende hai máis de quince anos traballa apoiando a nenos e adolescentes con TEA e as súas familias. Traballou na Unidade de Atención Temperá da Universidade de Santiago de Compostela, como orientadora dun C.E.E.P.R. da asociación ASPANAES e, na actualidade, traballa de maneira particular e dentro da a Unidade de Apoio Ambulatorio (UAM) da asociación BATA. Desenvolve a súa actividade apoiando a persoas con TEA nas súas contornas naturais (fogar, escola, comunidade). Posúe unha ampla experiencia como docente adquirida en numerosos cursos promovidos por diversas institucións, asociacións e universidades.
Para matricularse na actividade, ademais de cubrir o formulario no espazo correspondente do web do sindicato, cómpre facer o correspondente ingreso no número de conta de A Banca: ES73 2080 5500 4030 4011 2010, consignando como concepto: “Matrícula Xornadas autismo I”. O prazo de inscrición péchase 48 horas antes do comezo da actividade.
máis información no 982240066 e 647815332 e en lugo@steg.gal, e no 982044381 e 619170890 e en capaceslugo@gmail.com
Comentarios
Publicar un comentario